onsdag 15 december 2010

Imorgon!

Imorgon är det äntligen den 16 december, då har vi rutin ultraljudet:)
Spännande att se om allt fortfarande är som det ska, eller om dom hittar något nytt.. jag kanske har tryckt för hårt på magen när jag försökt känna:S

Nu är vi i vecka 18 i alla fall, och magen blir svårare att dölja på jobbet.

Vi har olika arbetskläder, klänning  har jag valt för det mesta men nu känns det bara jobbigt och knöligt med tights under.. 
Vi har fått in nya undersköterskedressar, med resår(!) i midjan och tröjorna till är stora, så det har jag haft nu.. 
Men jag har alltid haft tajta tröjor förut, så det känns nästan uppenbart att jag på senaste veckorna har haft så lösa kläder, att folk redan förstått? Ja, jag vet inte hur länge jag ska dölja det.. vill vänta till vecka 20, så roligt med reaktioner då om man gått halvvägs:)


Igårkväll vägde jag 59 kg!! Morgonen idag 57,9 kg.
Det går verkligen uppåt nu.. mitt mått över revbenen har gått upp 3 cm, ska man växa där?
Magen syns ju verkligen nu med vanliga kläder, ser gravid ut och inte bara tjock.
Låren och benen och armarna är precis som innan, och jag hoppas att det fortsätter så..



Liten info om vecka 18 från blimamma.se

Nu ska jag plugga lite och sedan åka till jobbet och jobba med Åsa ikväll, så det känns skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar