söndag 30 januari 2011

Söndag

Den här helgen skulle jag ha jobbat 8-20 igår och 8-15 idag, men jag blev beordrad och vila istället.
Hade såna smärtor i magen o ryggen i förrgårnatt, och sedan på morgonen, så jag fick åka direkt från jobbet in till spec mödravården på SÖS, (min snälla chef skjutsade mig), dom undersökte om det kan vara så att jag hade börjat öppna mig eller om sammandragningarna höll på att göra det, men det gjorde det inte och allt såg ut som det skulle.
Det kändes som den värsta mensvärken, då man bara ligger och kallsvettas och gråter och det trappas bara upp.. fast bara på vänster sida, vad kan det ha varit egentligen? Fick inget svar direkt.. hon trodde att det kunde vara svullna njurar.. men hon visste inte, undersökte inte vidare utan  händer det igen så ska jag åka tillbaka.
Nu har jag i alla fall vilat och både igår och idag har jag inte haft ont, så det kanske var vila som behövdes.

Nu väger jag 63 kg, nästan ett kilo i veckan.
 Får se vad barnmorskan säger nästa vecka om vikten, har hört att dom brukar säga till om man gått upp som jag har nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar