tisdag 7 juni 2011

BVC


I förmiddags var det dags för första besöket på BVC.
Hon undrade hur det gick med amningen och jag sa att det gick bra och så,
att han äter typ 3-5 min åt gången, och hon tyckte att det lät lite _för_ bra.
När vi vägde honom så hade han gått upp 300g sen förra veckan,
så min amningen fungerar verkligen jättebra! Han är bra!
Har förstått att jag har väldigt tur, att vissa får sitta i timmar och att barnen
inte får i sig tillräckligt och vill äta varje halvtimme/timme.. Så jag är så tacksam!

Han har däremot fått blöjeksem stackarn.. igår när vi kom hem och han suttit länge i babyskyddet
så bara gallskrek han:(
Men han fick ligga på mage och lufta sig utan blöja, sen har vi smort tjooockt med
zilonsalva, och bytt blöjmärke till libro, och idag så är han typ inte ens röd.. tack och lov.
Hoppas att dom här blöjorna fortsätter verka bra.. han "tömmer magen" såååå
ofta, och på natten kan man ju inte märka om han gör det när vi sover så
det kan ju hända att han ligger 4 timmar med en "full" blöja.. så det är ju viktigt
att den verkligen suger upp allt.
Huggies funkar inte alls för honom.
Pampers satt bra men klistrar fast och nä jag vet inte.
Hoppas på libro nu.. finns ju typ inga andra alternativ.


Hurra hurra, idag blir Vincent 2 veckor!
Tiden går både snabbt och sakta.. 4500g väger han nu.

Och jag själv, 62,5 kg idag!
Vägde 72kg dagen innan han föddes,
3 dagar efter så vägde jag 66,6 kg och nu då 62,5.. det går åt rätt håll, 10kg som är borta.
7,5 kg kvar till min vikt innan graviditeten.
Känns rätt så bra ändå även fast kroppen aldrig kommer bli sig lik.

4 kommentarer:

  1. Minns att Gustav blev helt illröd av huggies. Pampers var aldrig bra. Har kört Libero rakt av till båda barnen sen. Haft up&go så fort det gått :)

    SvaraRadera
  2. Wilbur bajsar också jätteofta och har lite röd rumpa men han verkar inte ha ont och har inte sår. Jag har provat både Libero, Pampers och Huggies men det verkar inte vara ngn skillnad men på bvc sa de att så länge han inte har sår eller ont så behöver jag inte oroa mig :)

    SvaraRadera
  3. Vars köper man zilon? apoteket? :) Min inytioltub börjar ta slut så jag kanske borde prova något nytt :)

    SvaraRadera
  4. Ja okej, då är det kanske inte så stor idé att byta :) Inotyol har fungerat bra, var mest bara nyfiken :)

    SvaraRadera