måndag 15 augusti 2011

Måndag

Då var det måndag igen, Hasse tillbaka till jobbet.. men jobbade dock inte över idag-skönt.
Vi passade på att handla lite, for på Willys denna gången.
Där hade dom eldorados våtservetter som kostar 10:-, tycker dom är mycket bättre än
libros som kostar 3ggr så mycket.. fast i mycket dummare förpackning då men men.


Vincent är fortfarande sjuk, men det är efter han har sovit som han är värst, snorig, hostar
och är ledsen, men när han varit vaken ett tag (10-40min) och fått sitta upp i famnen och mysa så lägger
det sig och han blir sitt vanliga goa jag. Penicillinet har gått bra hittills också, han har inte kräkts mera
av det, men det är inte populärt. Nästa dos blir 3 inatt.. känns siiii sååå däääär att väcka honom
för att ge det, men måste man så måste man.

På onsdag ska jag och Vincent hälsa på på mitt jobb, förutsatt att det inte går magsjuka
eller värsta förkylningsrejset där.. är ju ett äldreboende och alltid är det någon som är sjuk,
men det är ju fullt med handsprit och han ska ju inte gosa med alla.
Blir i alla fall kul, jag saknar faktist jobbet, alla goa arbetskamrater, tanter och gubbar och
alla gooooda kakor som bakas varje dag.. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar