torsdag 29 september 2011

Fortfrarande inget bajskalas

Han kanske håller sig tills farmor ska vara barnvakt på lördag?
Det var varit mycket kämpande idag, tagit i som bara den men
det har bara kommit luft.. han har fått ännu mera plommonpuré.
Vad ska man göra.. vänta o se.
Vincent fick sitta i matstol på cafét i fm. Anettes bäbis Sebbe satt också, han är 5½ månad. Vilken kontroll den lilla killen hade, satt jättebra och greppade saker med sån precision.. Söta var dom i alla fall, satt och spanade varandra.


Nu syns det verkligen här hemma att vi håller på att flytta.
Hela köket är fullt med flyttkartonger, ingen soffa i vardagsrummet,
uuuussschhh vad jag längtar tills allting är klart och städat, uppackat.
Är lagom trött, känns som att jag inte tagit det lugnt på hela dagen.
Har iof inte gjort det, ska bli skönt och slänga sig i sängen nu,
försöka glömma att hela dagen imorgon kommer bestå av stress
och packande och städandet, samtidigt underhålla Vincent och
hinna på på promenad.
Skulle vilja köpa några extra timmar till dygnet imorgon,
sisådär 12 timmar skulle räcka. Hoppas Malin orkar komma
förbi imorgon en timme eller två i alla fall och hjälpa mig,
kanske gå en sväng med Vincent i vagnen eller nåt.. Det ÄR
svårt att göra saker med bäbis.. jag har inte samvete till att låta
honom sitta ensam länge eller skippa promenad o friskluft för att
jag ska vara ego och göra annat när jag kan ge honom det.

1 kommentar:

  1. Åh det är så jobbigt å flytta! Kan tänka mig att det måste vara ännu jobbigare när man har bebis. Jag tycker det är jobbigare att bara städa vanligt, man vill ju hellre ut å promenixa eller busa/gosa med bebis ju!

    SvaraRadera