måndag 31 oktober 2011

Bio

Kom precis hem, vi såg In time, med justin timberlake.. Jag var skeptisk men oj den var riktigt bra.
Nu har jag krypit ner hos min snarkande älskling, och mitt lilla hjärta ligger i sin säng och sover.. Vill bara ta upp honom och gosa lite!
Sån sjuk känsla att åka iväg ensam och göra någinting, satt flera ggr under bion och tänkte typ "oj, sänk ljudet! Vincent vaknar" så fort det blev skjutande osv.

Idag har maten gått jättebra!
Det är svårt det här med smakportioner och amning samtidigt, det blir lätt att man ger för mkt, (säger alla) alltså mat o sen amning tätt inpå det, jag försöker få lite mer ordning nu, lite fasta tider osv. Är säkert annorlunda om man har en smal liten bäbis, men här så ligger han långt över kurvan så han behöver inte öka i vikt mer, jag har ju nog världens feeetaste mjölk, t.o.m bm sa att hon aldrig varit med om liknande. Och konstigt eftersom att jag ändå är rätt liten.
Idag blev det iaf amning 06, 10, 16.30 och kl.19.45 och en smakportion gröt kl.13 också, och det har han varit nöjd med.. Så ett mål är nu utbytt och amningen är påväg bort.
Han sov en timme på morgonen, en stund på fm och en timme mellan 15-16, hela dagen har fungerat superbra, han somnade för natten kl.20.
Ja, det vore skönt med lite mat och sovrutiner nu, inte slaviska tider men mer att man har lite koll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar