onsdag 19 oktober 2011

"ligg amma"

Det läste jag mycket och överallt att alla gjorde när Vincent var nyfödd.
Tyckte det verkade smidigt och mysigt så jag försökte, men det gick inte.
Hur jag än låg så fick jag ligga och spänna mig, undrade om det bara
fungerade med såna som hade stora "långa" bröst haha...

Nu har jag ju inte ammat på natten på.. vad är det nu.. en vecka nästan? Men på morgonkvisten, igår och idag, så har jag lagt honom på sidan så han vilar huvudet på min arm, och det har fungerat! Han är ju mycket starkare nu och orkar själv ha lite kontroll.. så så har vi somnat om på mornarna nu och vaknat bredvid varandra vid 9-tiden.. morgonmys.

2 kommentarer:

  1. Ja, J får va hemma med henne medan jag gymmar :) Men jag ammar ju inte längre så det är ju inga problem på flask-fronten.

    Va skönt att liggamningen funkar för dig, det underlättar ju en del. dock fattade inte jag heller riktigt det där, det funkade väl men jag låg å spännde mig som en jag vet inte vad. Inte direkt så att jag somnade iaf haha

    SvaraRadera
  2. Jag liggammade, superskönt när jag väl fick till hur jag behövde ligga. :p S¨å jag ammade när jag sov, vaknade med en stor mjölkpöl, haha those days.. :p

    Ja men kanske kan få in något nästa vecka?

    Johanna - http://salkert.se

    SvaraRadera