söndag 15 april 2012

Jag har aldrig gjort tårta förut, någon gång på jobbet typ en vanlig med grädde men jag har varit
så himla sugen på att prova göra såna där fina tårtor man kan se överallt.
På Vincents 1års dag ska jag göra en jättefin, har inte bestämt vad riktigt än men nu har jag tränat!
Det var väldigt roligt! Men rätt mycket jobb, fast om man hade gjort bottnarna och alla mousser och fyllningar på en gång och haft undansatt tid till det så hade det nog gått smidigare. Dekorationerna satt jag och
fixade innan dom kom idag, var så stressad att jag glömde bort att Vincent skulle vila, så han somnade 13.30 istället för 11. Men det gick det också. Är i alla fall nöjd, hade blivit finare om jag hade haft lugn och ro
och fler färger, men bättre planering till nästa gång. Den blå tyckte alla var godast. Förutom Malin:P


Den blå:
Vaniljtårtbotten fylld med hallonmousse och citronmousse. Philadelphiafrosting-spacklad.
Dekorerad med marsipan färgad med karamellfärg, vit sugarpaste och marsipan på kanten.

Den gröna:
Neutral tårtbotten fylld med blåbär&hallonmousse och färdigköpt marsankräm. Smörkräm-spacklad.
Dekorerad med färdigköpt grön marsipanplatta, gubbar osv blandat marsipan och sugarpaste.

1 kommentar:

  1. Jätte fina för att vara första gången ju!!
    Jag kan inte göra tårta. Det blir inte gott. Vet inte vad jag gör fel, men jag har lagt ner det. Lägger hellre pengar på att få en riktigt god och fin tårta! Än att stå och försöka för att sen ingen äter för att det inte smakar bra.. :p

    SvaraRadera