tisdag 19 juni 2012

Förmiddagspromenad

Vi var ute redan kl.9 och 1½ timmes promenix blev det, längs med vattnet mest, underbart trots blåsten!
På vägen upp går man på en smal cykelväg förbi ett dagis, och där stog en STOR lastbil med grävskopa och
grävde på sidan i skogen, det var så smalt att vi precis fick plats att gå förbi. Om Vincent tyckte det var
spännande? Jaa.. Han höll precis på att somna men av ljudet så flög han upp, så vi fick stanna och titta.
Massor av dagisbarn stog precis intill vid staketet och kollade också, det var lika kul att titta på dom.
"Grävskoooopaaan baaajsaaar" stog dom och skrek, haha längtar till Vincent kommer in i den åldern.




Sånt här blir jag så himla himla extremt nyfiken på. Sjukt nyfiken! En gammal gammal stentrappa mitt i skogen.. Jag undrar hur det såg ut förr, när byggdes den? Var det till ett stort hus som nu är borta? Var alla träd och allt som är här nu inte där? Jag vill veta.. Det är ofta i skogen man ser sånt, trappor, en gammal stenugn.. Hade dom en båt här nere vid vattnet kanske? Kanske så kunde man inte ta sig hit utan båt..

2 kommentarer:

  1. Härligt och fina promenader du verkar gå titt som tätt :) Denna sommar och höst kommer det nig hända massor i utvecklingen med Vincent. Djurpark kanske kan va intressant besök? :) och jag förstår dig ang trappan, jag känner detsamma. Ger man sig ut på den längre skogsrundan här så finns det ett ställe mitt i skogen där man ser att det stått ett hus :) vem bodde där? hur såg det ut? när revs det? Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder!!! Kram Mamma

    SvaraRadera