lördag 30 juni 2012

Ikea igen

Idag har Hasse åkt utanför Stockholm någonstans och fiskar med Johan i en rolig sjö,
så jag och Vincent har varit solo idag. Vi tänkte köpa malmbyråer igår men vi åkte hem
och tänkte på saken. Och idag åkte jag och Vincent dit och köpte 3 st. Var ett stort
projekt att få ner dom från lagerhyllan själv, och sedan få dom till bilen, och för att
inte tala om att lyfta upp dom till skuffen. Men jag klarade det, fast Vincent fick säkert
15-20 majskrokar medans jag höll på haha.. Han ville bara klättra ur den där kundvagnen.
Handlar aldrig igen såna tunga saker ensam utan någon med muskler till sällskap.

Nu ligger dom i skuffen och väntar på Hasse ska komma hem så vi kan hjälpas åt att få upp dom.
Det känns lite jobbigt, jag vill att allt ska göras på en gång, helst skulle jag velat skruva ihop
allt redan och gjort i ordning men jag kan omöjligt bära upp dom ensam..

Dagens ros går till den kvinna som erbjöd sig att hjälpa mig köra ena kundvagnen på parkeringen till bilen!
Herregud finns det såna människor kvar? Väldigt uppskattat :), Jag körde alltså Vincent i en vanlig kundvagn, med ena byrån i, så allt vägde väl drygt 40 kg, och en annan platt kundvagn med 2 byråer på, 60+kg, ena framför och ena bakom.. Och det är inte lätt att styra på lutande asfalt alltså.

Ibland fastnar han helt på vissa reklamer.
Törstig kille
Tog mig lite glass till middag

2 kommentarer:

  1. Oh, tog du tre MALM helt själv?? Damn superwoman! :)
    De väger ju typ 70kg styck, iaf 6lådornas paket, hihi!

    SV: Ja men visst var det! :)
    Det var en vän till mig som kom på den idén!
    sovrummet känns som den bästa platsen. Lite lagomt privat så där :)
    Nog för att jag delar typ allt på bloggen, men hemma på väggen blir allt så STORT! På datorn är det inte som "in ya face" på samma sätt ;)

    SvaraRadera
  2. Men lilla gumman..vad du sliter!!! Du borde ta en husmors semester o vila upp Dig!!!!! Kram Mamma Pussa Hjärtat från mormor oxå..*pusssssssssssssssssssssssssssssssss* <3

    SvaraRadera