torsdag 13 december 2012

Jag ska vara med i en studie!


Så intressant! Kul att dom gör såna här studier.
På måndag ska jag alltså börjar äta ppiller eller sockerpiller, får alltså inte veta vad det är jag får.
Ska bli spännande.. sen får man en rätt stor ersättning för det också, inte heller helt fel!

Kvinnohälsan, Karolinska Universitetssjukhuset i 
Solna söker friska kvinnor mellan 18-25 år som är 
intresserade av att delta i en studie om hur ppiller påverkar kvinnors livskvalitet, sexualitet 
och beteende.
Deltagarna kommer slumpmässigt att ges tre månaders 
behandling med antingen kombinerade p-piller eller 
overksamt medel. Deltagarna får besvara olika enkäter om 
sexualitet och hälsorelaterad livskvalitet. I slutet av 
behandlingsperioden kommer kvinnorna också att delta i ett 
experiment som innefattar olika aspekter av ekonomiskt 
beteende såsom finansiellt risktagande.
Blodprov tas i början och i slutet av studien. Alla kvinnor 
genomgår allmän hälsokontroll. Ersättning utgår.  

1 kommentar:

  1. Haha, ja ;) Jag hade blivit sjukt förvånad om de hade haft något sånt förbud på Willes dagis. De är väldigt liberala. Ungarna får till och med äta glass, sylt och kethup. ;)

    Tidigt? :) Jag trodde att de flesta luciatåg var på morgonen. :) Halva mitt jobb har tagit en timme ledigt på morgonen föt olika luciatåg. :)

    Vad synd att inte Vincent heller var med, tur att det kommer fler chanser. :)

    SvaraRadera