måndag 31 december 2012

Nyårsafton

Pling pling! Det ekar raketer mellan husen, ett under att inte Vincent vaknar.
Jag har precis duschat efter ett långt 12 timmars-pass på jobbet, kändes skönt att duscha bort alla eventuella bakterier, magsjukor, förkylningar och annat som snurrar runt.. nu är jag ren.

En nyårsafton på jobbet, vi har haft 2 jobb på samma gång idag, förutom vårt vanliga arbete har vi även arbetat som servitörer, restaurangfolk med stress i benen. Finkläder fram, massa duschar, städningar, hämta bord, fixa stolar, duka fint, finns det koppar så det räcker?, nån ska på toan, nån är ledsen, raster, välkomna anhöriga, servera maten, dagen haaaar rullat på kan man säga. Jag har snurrat på högvarv.

Jag sov ca 4 timmar inatt om ens det eftersom Vincent snorar och åmar sig så mycket i sömnen.
Somnade på bussen imorse och tur som jag hade så satt en kollega på samma buss och väckte mig hårdhänt.
På vägen hem somnade jag igen och vaknade med ett ryck i slussen och glömde mina nya vantar :(

Här hemma är Hasse jättesjuk och Vincent har fortfarande feber, så det blir inget röj här inte.
Jag ska dessutom upp 05.45 imorgon för att ta bussen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar