söndag 25 augusti 2013

Bakslaget

Åååh gud i min himmel, ska man ge upp? Jag blev till och med arg på stackarn idag för att han kissade i soffan. Efter att ha kissat 3 gånger inom loppet av en knapp halvtimme i byxorna. Ajabaja mamma.
Det har gått så bra det här med kisseriet, han har inte haft blöja på över en vecka hemma, och har varit så himla grym och sprungit till pottan själv när han behövt. Några gånger då vi åkt bil har han fått ha blöja,
men oftast inte då heller. Det har varit ungefär 1-2 olyckor om dagen bara, då oftast har jag känt på mig att det är dags och tänkt att "jag gör klart det här sedan påminner jag honom om att kissa på pottan" och pang så står han där och säger -hoppsan mamma, oooj, ingen fara.
"Problemet" är väl att han inte säger till att han är kissnödig, utan han går bara o sätter sig på pottan.
Dom gånger olyckorna hänt så har han varit upptagen med något, antingen tittat på teletubbies i soffan, eller suttit bekvämt och läst en bok.. och det är ju helt förståeligt, inte lätt.
Bakslaget började i fredags eftermiddag, olycka på olycka, igår var det både bajs och kiss, idag med.
Dock efter att han vaknade på em så sprang han på pottan när han behövde, utan olyckor.. kanske vänt?
Det hade onekligen varit lättare om han talade om att han var kissnödig.. Har försökt tala om att han kan säga till mamma när han behöver kissa men det känns som att han inte förstår..
Idag har jag lekt rollspel med nallarna, att nallen säger till Vincent att den är kissnödig, och vi har tillsammans hjälpt lilla nallen att kissa på pottan. -braaaaa, såååja, jaaaa-jaaaa säger Vincent medans han torkar nallen haha. Ja, det är väl ingen stress det här egentligen.. men på onsdag så är det inskolning på dagis och funkar det inte så får vi väl satsa på jullovet då? Försöka träna på att säga till när man är kissnödig..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar