lördag 31 augusti 2013

Inskolning dag 2

Dagen började likadant, vi var ute, Vincent lekte på för fullt och behövde inte direkt min uppmärksamhet.
Hela dagen så var han liksom självständig, kom fram då och då för att visa något.
Speciellt en pojke lekte han med, som är 3 år, annars är det mest 1åringar.
Dagen gick bra, men det blev ingen vila, jag låg med honom i en timme men sedan gav jag upp.
Lunchen var ingen hit, han skrek direkt han såg den, riktigt gallskrik och sträcker ut hela kroppen och gör sig redo att kasta stolen typ.. han har liksom slutat med det där hemma,
han kan gnälla medan man lagar maten, men äter sedan bra när det är klart, eller så äter han ingenting och så är det bra med det. Men hur gör man på en förskola? Jag bar iväg honom till kapprummet, började gråta själv för att jag inte visste hur jag skulle hantera situationen, jag vill göra "rätt", men vad är det?
Förhoppningsvis går allting bra sen när han vant sig i miljön och rutinerna.
Inga extrabyxor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar