onsdag 11 september 2013

Tisdag

Imorse lämnade jag Vincent 6.30, han klev upp 6.15, och jag 6.05 - stressig morgon. På med kläderna o fara bara.
Väl där så var en fröken jag aldrig sett, och V var först på plats, han blev ledsen direkt. Riktigt svårt men vi kramades och sa hejdå.
Jag slutade kl.13 på jobbet och precis vid stämpelklockan ringer dom från dagis och säger att V har massa feber.
När jag kommer fram står han och kramas med en fröken på knä, ser direkt att han är hängig.
Han hade tydligen lekt på och ätit bra på morgonen, men sedan blivit "trött".
Dom reagerade inte förren han somnade på golvet och vägrade äta.. Så det måste ha eskalerat där vid lunchtid.
Bar honom hem, helt energilös. Posten hade kommit och låg på golvet, då blev han pigg i 2 minuter innan han somnade där på golvet i hallen, bland posten.
Sedan har han sovit fram till kl.19, tittat lite på barnprogram 1 min här o där.
Vi gav tillsist alvedon då febern steg från 39.3-39.6 sista timmen och vägrade dricka.
Efter det sa det pling och han drack massor, åt riskaka och började prata igen.
Vid 21.15 somnade han, får se om han sover inatt nu då han sovit hela dan.

En flicka på dagis har haft vattkoppor nu så får se om det är något sånt på gång.
Ve och fasa!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar