måndag 27 januari 2014

Måndag

Idag blev det hårdstart på jobbet efter ledig helg, en arbetskamrat var sjuk så vi fick jobba, flöt ändå på bra och vi fick lite hjälp.
Jag har också en praktikant nu, så det tar ju lite tid det också, men dagen har gått himla fort.
Det var praktikanten som påminde mig "Du ska gå hem, du slutade för 20 min sedan".
På vägen hem handlade jag, hemma mötte jag en glad Vincent som hade saknat mamma hela dagen.
Lagade mat och bakade lite idag också.
Vincent är väldigt mammig nu, jag får inte ens stänga dörren till toaletten, när jag väl gör det så låter det "ajbaja maaaamma, inte stänga dörren" och ett stor-grin-skrik på det.
I och med detta har han blivit en hejare på att laga mat, idag så smakade han till och med av såsen (han avskyr sås i alla slag), och la i mer krydda, buljong, smakade av "det räcker nu" så vare klart.. Himla god sås.

Bilder på baket, det ljusa är morotskaka, mammas gammrecept, den bruna är kladdkaka med kaffechokladglasyr och kakan är bröad med kokos.. Gottgott.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar