onsdag 19 februari 2014

Onsdag

Vincent sa direkt när han vaknade imorse att han inte vill fara på förskolan, det släppte inte.
"Vara hemma mamma istället", kände att jag egentligen ville ha honom hemma, han hostade också.. han var inte varm eller verkade må dåligt, så jag lämnade. Vid 14.30 så ringer dom och säger att Vincent har över 39 graders feber.. Ok?! Skulle gått på magkänslan.Var nästan så jag tror att han kände sig sjuk på morgonen, att det kändes i kroppen att det var feber på gång, och därför bad om att få vara hemma med mamma. Stackars liten :( Nu har hostan bara eskalerat och snoret kom också från ingenstans.
Så första dagen tillbaka på dagis efter sjukdom, avlöstes med nästa.
Hasse verkar ha fått samma grej också..
OCH PÅ TAL OM ANNAT, i fredags fick jag en rosbukett av Hans:) Det kändes speciellt då vi inte brukar "fira" något, köper typ inte ens födelsedagspresenter åt varandra hehe.

2 kommentarer:

  1. Ja din magkänsla stämde allt! Råkade ut för magkänslan i förra veckan. Först med Varga, då jag kom hem efter kl24 och jag hör hur oroligt hon andas, va lite varm me inte överdrivet. Bara nån timme senare hade hon hög feber! Sen några dgr senare så kändes det som Gustav hade nåt på G. Men eftersom han varit hemma när syrran var sjuk så tyckte jag ändå han borde orka tor och fre. Så ringde de tor.em och säger att han har ont i örat och ligger på mattan och vilar... Så ja, magkänslan kan allt va stark emellanåt! Tråkigt att han är sjuk så mkt :( men han är ju liten fortfarande. Hoppas han kryar på sig fort nu! Kramar*

    SvaraRadera
  2. Tråkigt Krama lillgubben / Moffa

    SvaraRadera