måndag 5 maj 2014

Better safe than sorry

Hela veckan har jag känt av sammandragningar, inget konstigt egentligen.
Men i lördags hade jag så ont och det kom hela tiden så när jag ringde rådgivningen bad de mig åka in.
Så 6 timmar på gynakuten en lördagkväll/natt, var hemma vid 3.30.
Fick se lilla bäbis som mådde bra, och det såg inte ut som sammandragningarna haft ngn cervixpåverkan.
Söndagen sov jag nästan hela dagen, mådde bra.
Idag på jobbet gick hela morgon bra, lite sammandragningar men inget oroande,
dock när jag ätit lunch och suttit ner, får jag en jättestark sammandragning när jag reser mig upp
och blir yr och kallsvettig och det känns som att hjärtat ska hoppa ur kroppen.
Riktigt obehagligt, det kom bara 2 st såna som varade i typ 2 minuter, men hua vad hemkt.
Påminde om känslan när förlossningen kickade igång, inte lika starkt men.
Kanske är blodvärdet inte bra? Med Vincent var det tipptopp hela vägen och behövde inte tänka
på sånt.. jaja blir nog ett samtal till barnmorskan imorgon.. Kommer nog bli en jobbig "patient"
denna graviditeten tror jag :P

Malin som frivilligt masserade mina fötter :p

1 kommentar:

  1. Bättre att kolla en gång för mycket..än för lite! Du brås nog på mor din med mycket sammandragningar..Kram hjärtat!! <3 Mamsen

    SvaraRadera