måndag 12 maj 2014

Ny vecka

Har nu gått in i vecka 19. Insåg precis att jag bara jobbar 1 månad till, sedan har jag semester,
och efter det jobbar jag bara mindre än en månad innan jag går på graviditetspenning (förhoppningsvis).
När vi var inne på akuten så fick jag även veta att moderkakan låg i framvägg, vilket säkert förklarar varför jag inte känner så mycket sparkar. När jag väl känner så är det väldigt långt ner i magen, läste att moderkakan kan agera som en kudde i vägen för sparkarna vilket gör att man inte känner dom, såhär tidigt i alla fall, när barnet blir större i magen så känner man ändå.. bara att det tar lite längre innan man känner dagligen. Idag är det 8 dagar kvar till rutinultraljudet. Ska bli spännande.. känner mig redan säker på att det är en pojke så det skulle vara kul att inte kolla könet just därför, och se om känslan kan ha rätt.
Men å andra sidan vill jag ha koll på allt.. Hasse vill också veta.

2 kommentarer:

  1. Så fin så!! <3
    Spännande!! :)

    SvaraRadera
  2. Så spännande..Mormor är oxå nyfiken på om det är en lillebror eller lilla syster..Jag tror en tjej! =) Vi får väl se vem som har rätt..Men vad det än blir så ska det bli så kul att bli mormor igen!!!! Pussa hjärtegrynet Vincent från oss! <3 Mormor

    SvaraRadera