söndag 6 mars 2011

Söndag

God frukost..

Idag har vi varit över hos hasses mamma en sväng! Hon kände nån som kände någon som hade en affär med barnkläder, som skulle gå i konkurs, så de sålde iväg massa kläder till superpriser, så hon hade handlat massor.. jättesnällt:) Sjukt när man ser ord.pris typ 299:-, sen rea-lappen 20:-.. såna skillnader! Fotade kläderna i de mindre storlekarna som var 50-68:






Nu har jag även lagt ut några av mina jeans på blocket, som jag tror att jag ändå aldrig kommer att kunna få på mig igen! Även om jag går ner i vikt sen, känns omöjligt.. men har sparat 2 par av mina favoriter att ha som "mål-jeans" sen...

Just det,
har i torsdags äntligen skickat iväg papperna till försäkringskassan om havandeskapspenning!
Hoppas att jag får snabbt svar.. vissa får vänta en månad.
I arbetsbeskrivningen, ska man ju skriva så detaljerat som möjligt hur en arbetsdags ser ut. Har suttit och försökt med det jättelänge, men svårt att få till det.
Det slutade med att jag skrev
"Sedvanligt omvårdnadsarbete inom äldreomsorgen, på demensavdelning" ungefär, kort och gott.
Sen att det är tunga lyft o.s.v fick man fylla i separat, men de på FK borde ju veta vad arbetet innebär.
Så jag hoppas nu!! Sökte fr.o.m 4 april.. så om det går så far jag nog upp till umeå den 1a april, och stannar till den 14e. Då borde man hinna träffa alla utan att bli så stressad över att hinna med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar