onsdag 20 april 2011

Ojsan

Trodde inte det var onsdag idag, alltså torsdag imorgon=
Hasse åker to the gotland.
Muuu.. :(

Det gick bra hos doktorn, ingen idé med någon undersökning eftersom att jag nu
är så långt gången att man inte gör något för att stoppa förlossningen om det händer.
Skönt att veta ändå.
Jag frågade om mensvärken och det, hon sa att det kan vara både och.
På gång, flera veckor kvar, UVI.
Gillade henne, verkade vara riktig.
Hon sa att alla är olika, att de flesta får rådet att "när du har riktiga värkar så bara vet du"
o att allt annat sånt inte behöver stämma, just eftersom att
vi alla är olika! (Fast ofta stämmer det, men inte alltid)
Det är viktigt bara att gå efter hur man känner,
om något känns fel, eller vad som.. ring hellre en gång för mycket än för lite.
Sen frågade jag det om hur länge man kan vänta med att höra av sig om det skulle vara så att man inte har känt några fosterrörelser, då en i min närhet sa 1 vecka,
Då sa hon att man ska känna rörelser varje dag, sen är det vanligt
att när man rör sig mycket, eller är på jobbet, eller är stressad,
att man inte tänker på rörelserna och att om man är osäker kan man dricka kallt vatten
eller buffa lite på magen för att få en reaktion.
Om man inte får det efter ytterligare några timmar ska man ringa,
ibland kan bäbisen sova väldigt djupt och länge också.

Idag kom tusenlappen in på mitt konto!
Som jag vann, tjoho!

1 kommentar:

  1. Jag väntade två dagar eftersom jag var rädd att inte bli tagen på allvar men jag behövde bara säga att jag inte känt något så var de nästan beredda att komma och hämta mig själva ;D Haha. Jag blev riktigt bra bemött. :)

    SvaraRadera