måndag 23 maj 2011

Coca Cola

Ja Gud vad gott det hade varit med en Cola nu.
Nu har jag så tråkigt så jag bloggar från mobilen,
får se om det funkar.

Inatt gick faktist vattnet, sån sjuk känsla!
Eller gick, det gåår fortfarande...
Vi fick iaf åka in direkt, med en taxigubbe som
körde typ 120 hela vägen till sjukan, haha :)
Fick värkar men inte så starka, som avtog rätt snabbt.
Barnmorskan ville skicka hem oss, men vi fick stanna
till 6 bara för säkerhetsskull, sen åka hem.

Men när vi skulle hem så kom en doktor o sa att vi inte fick det,
och oj vilken lättnad det var!
Just för att man ska kunna nogrannare övervaka förändringar
i vattnet o tecken på infektioner pga jag har gbs bakterien.
Så eftersom det är större risker med det så sa dom att
om jag inte fått igång några värkar innan ikväll eller
om ngt dyker upp så blir det igångsättning.

Inte läst så mkt om igångsättning, vet bara att det kan dra ut på allt....
Hur som hellst så får vi om inte så länge en bäbis om allt går bra:)

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att du hittat till min blogg och är med och gissar. Snart har ju ni en liten hos er! Vad mysigt! Håller tummarna att allt går bra nu.

    SvaraRadera
  2. Nämen, vad spännande! :D Lycka till med igångsättningen och allt. Åh. :D

    SvaraRadera
  3. Åh, vad kul! Du har BF samma dag som mig ju :D Lycka till med förlossningen ! :D Jag kommer nog få vänta ett par dagar till på våran lilla kille :P

    SvaraRadera
  4. Jag blev ju igångsatt och för mig tog det bara fyra timmar och 55 minuter efter första värken (ca sex timmar efter igångsättningen) så det kan gå snabbt med igångsättning. :)

    SvaraRadera