torsdag 19 maj 2011

Magisen

Kanske sista veckobilderna, eller så blir det två till.. 
Lite gladare kanske man kunde ha sett ut men det känns töntigt att le åt självutlösaren!
Nu börjar huden på magen att strejka, man kan se i vissa ljus en början av bristningar
på undersidan av magen som kommer uppåt.
Igår när vi kom hem så började det klia jättemycket på ett ställe på undersidan,
och det visade sig vara en 1cm kort bristning som var lite röd.. det är ju
som ett litet sår.. kanske ska sätta plåster med salva under och se om det blir bättre.
Det röda försvann när man smorde in i alla fall.
Kanske är töntigt att bry sig så men för mig känns det jättejobbigt,
men man får väl se sen hur det blir.

Nu ska jag försöka hitta på någon middag och förbereda
och sen hänga upp tvätten och fara o hämta hasse.

2 kommentarer:

  1. Jag fick ganska mycket bristningar sista tiden men på magen brydde jhag mig inte så mycket. Däremot såkänns det jobbigt att jag fick på låren också, de som inte ens blev nämnvärt större. Så var den kortkjolssommaren bortblåst, blir leggings. :(

    SvaraRadera
  2. Fast å andra sidan ska man inte utsätta vare sig ärr eller bristningar för sol under första året, det förlänger läkningsprocessen. :(

    SvaraRadera