lördag 21 maj 2011

Härlig lördagsmorgon!

Ja vilket underbart väder det är utanför fönstret.
Igår var också en riktig kanondag, säkert härligt att sitta och sola och äta glass.
Men jag fick åka in till SÖS vid 13-tiden för att kolla upp en blödning,
hon tyckte det var mer än vad som var normalt så jag fick stanna för observation över natten
utifall att, OCH jag är öppen 4 cm.. inte ens känt nånting?
Fick lite panikkänsla, typ att shit jag är ju inte ens förberedd,
hur ska man andas, hur göööör man, kommer jag dö?
Så nu har jag iaf sovit över, inga värkar har startat, och har slutat att blöda..
Blir väl hemskickade idag då, på eftermiddagen eftersom att det är helg så
det är jourläkare som har fullt upp med annat..
Känner mig lite besviken att inte kroppen har kickat igång än.
Står att "latensfasen" är tills man öppnar sig 3-4cm, sen sätter värkarna igång,
och för förstföderskor som är öppna 4cm så brukar det i snitt ta 14 timmar efter det,
men inte för mig inte.. kan lika gärna gå flera dagar till tydligen..

Inspekterade noga alla slangar så jag har lite koll sen

Var nyss och åt frukost här ute, och så satt det 3 nyblivna familjer där
med sina pyttepyttesmå bäbisar i sina glassängar.. och så sitter jag där
helt ensam med min tekopp i ett bord i hörnet.. lite mobbad sådär..
Men det är ju inte allt för långt borta..
Snälla Malin som skjutsade mig till sjukan och hängde med hela dagen då Hasse var på jobbet, riktigt uppskattat

1 kommentar:

  1. Jag vet inte om det är sant, men det är vad jag har hört. :) Men googla på dermaroller, det verkar faktiskt fungera (eftersom det är vanliga människor i forum/bloggar som lägger upp före/efterbilder). :P

    Haha, ja helt sjukt onödigt men såååååå gulligt. :) Dessa har inte ens en sula, utan bara tyg under foten. :) Haha

    Och vad spännande, nu är det nog snart dags för dig. ;)

    SvaraRadera