tisdag 17 maj 2011

Tjohej

Barnmorskebesöket gick bra, men vi pratade lite om mina nojor att det ska hända något med barnet när det är i magen som missas, och att det kan dö utan att man märker det..
Så eftersom jag tycker att rörelserna i magen inte är som de brukar på senaste så fixade hon en tid direkt åt mig på SÖS idag för att kolla att allt var ok.
Fick koppla på en ctg och fick sedan göra ett ultraljud där de mätte fostervattnet och så.. allt var OK!
Härligt.. nu kan man slappna av några dagar i alla fall.. det är som det ska.
Men är fortfarande rädd för saker som bara plötsligt kan hända och som kan gå fort, till exempel att moderkakan lossnar.. men det är ju så ovanligt, min barnmorska sa att om jag fortsätter tänka såhär och om jag går över tiden kanske jag hamnar på psyket istället för förlossningen :P

Nu ligger vi och jäser i soffan och väntar på desperate housewifes, och magen knuffas och har sig för fullt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar