torsdag 11 augusti 2011

Förkyld

Igårkväll vid 23-tiden så började han hosta, jag steg upp för att kanske sätta in nappen, i mörkret ser jag ingenting, men plötsligt så hör jag kvävningsljud! Lyfter upp honom och går till vardagsrummet, försöker banka på ryggen och hoppa och stryka, men oj vad de där sekunderna kändes som minuter.. stackars lilla hade kräkts upp värsta slemmet och fick inte luft. Efter det fick han ligga bredvid mig i sängen, på en stor kudde så han halvlåg. Hans lilla näsa gjorde värre snarkljud än pappa sin och jag försökte med saltlösning men blev bara värre. Jag har inte kunnat slappna av och sova mycket inatt. Hur kan han bli sådär tvärförkyld till natten? Just nu är han inte så snorig längre men hostar och nyser lite. Läskigt, hoppas det inte blir värre nu, stackarn kan ju inte snyta sig heller.. inte lätt att vara en liten bäbis. 
 


2 kommentarer:

  1. Men åh, stackars! Hoppas han inte fick det från mig:-O

    SvaraRadera
  2. Gå till Apoteket och köp en Näs Frida. Rekomenderar dem starkt! Du sätter in ett litet plaströr precis i näsöppningen, stoppar sen slangen i munnen och suger ut snoret. Finns ingen risk att få det i munnen, för det är skumgummi emellan. Men man får inte suga för hårt eller för mycket för det kan skada det naturliga slemet i näsan. Vi har använt en sån just när de är så där extremt förkylda.

    Grattis till lägenheten !! :D
    Kram

    SvaraRadera