torsdag 4 augusti 2011

Vikt

Nu kommer jag skriva ner lite viktgrejer.
Dagen innan han föddes vägde jag alltså 72kg, 17kg från min normala vikt.
När vi kom hem efter förlossningen, 3 dagar efter, så vägde jag 66,6.. trodde
jag skulle skulle väga typ 60 då så jag blev besviken, men självklart vägde inte
allt i magen 12 kg, så dum som man kan vara.
2 veckor efter förlossningen vägde jag mig igen, och då stog den på 62kg,
så då blev jag glad och trodde att nu kommer allt bara ramla av utan
att jag behöver göra ett dugg.. äta choklad, godis och knappt promenera ens.
Men nej, där tog det stopp.
Jag vet att jag inte kommer att få tillbaka min gamla kropp helt, men i närheten vill jag.
Innan jag blev gravid skrev jag ner mina mått, för jag tänkte ha något att jämföra med
om jag tränade och sådär, inför tjejmilen som var då och peppen var hög,
men nu kan jag använda dom ett år efter istället.
Verkar lite besatt, men så är det inte. Fr.o.m nu ska jag i alla fall bli duktigare med promenader,
1 gång om dagen i alla fall, utan omvägar till affären för att köpa läsk.
Förhoppningsvis ha ork att ta en springrunda på kvällarna.
Nu när hasse börjat jobba igen så hoppas jag att det blir lättare att äta nyttigare också,
har blivit en HEL DEL skräp/hämt-mat i sommar med knappt frukt och grönsaker.
Känner att kroppen inte mår så bra av det,
plus att lillplutten behöver mer näringsrik mat och en piggare mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar