måndag 30 juni 2014

Måndag 30 juni

Igårkväll kom vi tillbaka till Stockholm igen, efter endast 7,5 timmars bilresa. Måste vara rekord.
Vi tog ingen långpaus. Avskedet för Vincent blev inte så jobbigt eftersom mormor o morfar också for till Stockholm och är här hos oss i 3 dagar.
Idag var vi på Ikea och handlade en massa, efter en stund får jag väldigt ont i magen och det känns som en konstant lång värk. Sätter mig utanför när vi betalat och då gör det så ont att jag börjar gråta, ringde förlossningen som bad mig komma in på koll. Efter att ha suttit i några minuter släpper det nästan helt.
Åkte i alla fall in, tappen var kortad med 1,5 cm sedan sist men är precis på mm-gränsen till att de gör något.
Hem o vila, ta det lugnt ba!
In igen om det fortsätter mera. Dom var väldigt bra där ändå. Läkaren satte sig verkligen ned efter vul-undersökningen och la ifrån sig allt och visade att hon hade tid för just mig. Hon berättade massor och sa att jag kan komma in när jag vill och att jag aldrig ska känna mig besvärlig utan att de välkomnar alla,
även om det skulle vara lugnt tiden ut nu så vill hon att jag skulle på kontroll innan semestern är slut.
Just för att säkerställa att det inte kortats mer, för då blir det sjukskrivning. Känns bra.
På SöS känns det mer stressat, i nuläget känns det bra att vi bytt förlossning till Karolinska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar