onsdag 13 augusti 2014

Nya höstkläder

Vincent har fått lite nytt till höstgarderoben, bl.a. de här byxorna från Lindex. Lite roligt med mönster på.
Annars är det bara tights som brukar ha mönster och inte vara så tråkiga ;)

Denna veckan har han börjat på mellanbarnsavdelningen, alla 3åringar bytte upp.
Det har gått mycket bättre än vad jag trodde, men det blir nog lite tufft framöver med ny personal.
Jag hoppas att det inte blir som när han började, det tog över ett halvår innan det "blev bra", och då hade han ändå en resurs så dom var en fröken extra. Det enda som verkar vara jobbigt nu är just matsituationerna,
speciellt lunchen då han inte vill äta. Jag tror dock att det blir bättre sedan när han lärt känna fröknarna på nya avdelningen ordentligt och funnit någon att "knyta an" lite extra till.
En av dom har han alltid visat rädsla för, och sagt att han är rädd för henne, jag tror att hon kanske påminner om en viss person. Hon är absolut inte dum, verkar jättegullig, så när han väl kommit in och lärt känna henne (och dom andra) så kommer det nog som sagt bli bättre.

1 kommentar:

  1. Det blir säkert jätte bra tror jag :)
    Kram från farfar :)

    SvaraRadera