onsdag 22 december 2010

Barnmorskebesök nr 2

Hon verkade lite stressad, men det gick bra.
Fick mitt moderskapsintyg, som jag ska skicka in till försäkringskassan.
Alla provsvar var negativa, alltså bra, min blodgrupp är 0 rhd pos, vet inte vad det betyder men tydligen väldigt vanlig.
Mitt järnvärde var så toppenbra att jag inte kommer behöva några tillskott alls under hela graviditeten, skönt!
Fick lyssna på bebbens hjärta, som slog 155 slag/min och detta var normalt.
Vägdes igen, och vågen stog på 58 kg, så jag har gått upp 4 kg från ursprungsvikten, och detta var också normalt.
Sen hände väl inte så mycket mer.. nästa besök fick jag den 4 eller 5 februari.. så det är långa veckor emellan besöken.. men det gör inget.


Imorgon är ju min födelsedag, så då kommer både familj från hasses sida och min hit, så det blir faktist första mötet! Roligt.. spännande.. tänk om de inte kommer överens alls... :P
Nu ska jag försöka städa, sedan förbereda smörgåstårtan för imorgon om det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar