söndag 27 maj 2012

Nu andas jag ut

Imorse hade jag lite ont i magen, var nog nervös för att jobba första dagen.. det var trots allt över ett år sedan jag jobbade sist. 9-21.15 jobbade jag, det kändes skönt att innan veta att jag skulle jobba med Maria hela dagen, hon och jag brukade alltid jobba helger ihop förut och allt fungerar så bra.
Men då var någon sjuk på en annan avdelning så hon fick byta.. Men, det gick bra ändå. Hela dagen har gått
bra trots att vi bara var 2 personal och jag är förvånad över hur snabbt jag kom in i det, och jag kom till och med ihåg alla larm nummer och brukarnas nummer. Det nya dokumentationssystemet lär ta ett tag innan man
vänjer sig men så är det ju alltid med nya saker.

Direkt efter jobbet for jag och handlade det som saknades till smörgåstårtan, och när jag kom hem så gjorde jag den klar, så imorgon är det bara att dekorera den.. Skönt!
Så båda tårtorna är i princip klara, ska bara fixas lite imorgon.


Här hemma hade det gått bra också. Jag var lite orolig emellanåt men Hasse rapporterade bra,
han tyckte nog att det var lite tjatigt när jag ringde. Detta är första gången jag är utan Vincent såhär länge,
under både morgon bestyren och kvällen. Men han har saknat mig, nu vaknade han till vid 23 och jag
gick in och stoppade om honom, då tittade han på mig ordentligt och efter det så vaknade han och skrek
x antal gånger.. Jag tror han insåg att jag varit borta hela dagen då och ville att jag skulle stanna hos honom.
Direkt jag närmade mig sängen med honom så gallskrek han och protesterade.
Men nu sover han, och Hasse också. Nu är det även dags för mig.. God natt!



1 kommentar:

  1. Skönt att det gick bra för dig att jobba och att familjen hade haft det bra utan mamsen ;) kram

    SvaraRadera